Podstawową formą kontaktu z lekarzem i pielęgniarką pozostaje teleporada
Teleporady realizowane są w dniu zgłoszenia lub następnym. Decyduje stan zdrowia. Możesz także ustalić z lekarzem późniejszy termin.
Podczas teleporady lekarz lub pielęgniarka decydują czy pacjent wymaga zbadania w przychodni i wskazują kiedy i gdzie to nastąpi.
Lekarz może również zdecydować o rozwiązaniu problemu zdrowotnego pacjenta wyłącznie w formie teleporady, zwłaszcza gdy objawy nie wskazują na zaostrzenie choroby przewlekłej.
Pacjenci z objawami chorób nowotworowych lub schorzeniami przewlekłymi które nie były oceniane w danym roku wymagają wizyty osobistej. Termin wizyty należy ustalić z lekarzem. W przypadku dzieci do lat 6 potrzebę taką wystarczy zgłosić w Rejestracji.
Lekarz trzykrotnie podejmuje próbę kontaktu z Pacjentem, na zapisany w kartotece numer telefonu, po 3 nieudanej próbie teleporada jest anulowana i pacjent ma obowiązek ponownej rejestracji.
E-recepty, e-zlecenia i e-skierowania wysyłane są SMS-em do pacjenta zaraz po wystawieniu. W celu ich realizacji należy przedstawić otrzymany kod i numer pesel.
Po otrzymaniu skierowania do laboratorium należy umówić się na termin pobrania materiału telefonicznie lub on-line. Skierowania na badania USG i RTG odbieramy osobiście w Rejestracji, gdzie asystent medyczny informuje o sposobie ich realizacji.
Każdy pacjent może założyć Internetowe Konto Pacjenta na pacjent.gov.pl.