NZOZ Przychodnia Łomżyńska

Recepty online, wyniki online, rejestracja online

Łomżyńska 51a, bydgoszcz

52 361 49 10

Chcemy poznać Twoją opinię na temat Przychodni, żeby lepiej pomagać naszym Pacjentom.
Wypełnij ankietę

Przychodnia poszukuje lekarza

NZOZ Przychodnia Łomżyńska poszukuje lekarza do pracy w Poradni POZ (dorośli lub dzieci). Kontakt w sprawie pracy: e-mail: dyrekcja@lomzynska.com.pl telefon:…

Wizyty pilne

Przypominamy, że pacjenci z nagłymi zachorowaniami (gorączka, ból, uraz) przyjmowani są w dniu zgłoszenia lub w dniu następnym, na krótkie…

Certyfikat „Przyjazna Przychodnia”

NZOZ Przychodnia Łomżyńska w Bydgoszczy > Aktualności > Certyfikat „Przyjazna Przychodnia”

Przychodnia Łomżyńska jest jedną z 84 w kraju (jedyną w woj. kujawsko – pomorskim), która dostała certyfikat „Przyjazna Przychodnia” i tym samym należy do elitarnego grona placówek zapewniających swoim Pacjentom wysoki standard obsługi.

Każda z 84 palcówek „uhonorowanych certyfikatem i godłem „Przyjazna Przychodnia” realizuje w praktyce postulat „Pacjent jest najważniejszy”. To przychodnie, które szanują czas Pacjenta i poprzez inteligentne systemy rejestracji rozwiązują problem kolejek. Są modelowe pod względem informowania Pacjentów i przestrzegania ich praw. I, co bardzo ważne, stale inwestują w podnoszenie jakości usług medycznych. To jednostki, które robią dla Pacjentów dużo więcej, niż nakazują powszechne normy i przepisy. Przyjazne Przychodnie zmieniają obraz opieki zdrowotnej w Polsce (…) Program „Przyjazna Przychodnia” ma na celu podnoszenie jakości obsługi Pacjenta w lecznictwie otwartym. Certyfikowane placówki są wyłaniane w toku szczegółowych audytów obejmujących najważniejsze funkcje przychodni: proces rejestracji, kwalifikacje i doświadczenie kadry, komfort poczekalni, standardy obsługi Pacjenta i udostępniony sprzęt medyczny. Przyjazne Przychodnie świadczą usługi zarówno w ramach kontraktu z NFZ, jak i prywatnie.”

Przyjazne Przychodnie to te, „dla których Pacjent jest na 1. miejscu i co ważne potrafią o niego w pełni zadbać”.

Tomasz Rzychoń
koordynator programu Przyjazna Przychodnia


Pierwsza tura programu „Audyt Przyjazna Przychodnia, Audyt Dobra Praktyka Rehabilitacyjna – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w NZOZ” zakończyła się 30.06.2011 certyfikacją 24 przychodni (w tym Przychodnia Łomżyńska), które uzyskały najwyższą ocenę w audycie jakości obsługi Pacjenta.

Aktualnie (marzec 2012 r.) liczba przychodni wyróżnionych certyfikacją i godłem „Przyjazna Przychodnia” wzrosła do 84 placówek.

W ramach audytu certyfikującego badano kryteria efektywności funkcjonowania jednostki takie jak: dostępność, jakość, ciągłość, kompleksowość, obsługa i prawa Pacjenta, potencjał organizacji oraz działania marketingowe (promocja, informacja). We wszystkich tych obszarach Przychodnia Łomżyńska została oceniona na poziomie modelowym (stanowi rozwiązanie wzorcowe dla innych przychodni), ponieważ, m. in.:

  • są ustalone godziny przyjęć Pacjentów w Poradni Ogólnej w cyklu tygodniowym,

  • istnieją różne formy rejestracji Pacjentów (osobista, telefoniczna, za pomocą e-maila oraz on-line),

  • czas oczekiwania w poczekalni wynosi maksymalnie 10 minut,

  • są dostosowane godziny przyjęć do pracy Pacjentów (przychodnia czynna jest od 7:00 do 19:00),

  • posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę medyczną oraz ponadstandardowy sprzęt i aparaturę,

  • personel przychodni systematycznie podnosi swoje kwalifikacje,

  • dostępność do lekarzy specjalistów jest bardzo ułatwiona poprzez kontakt internetowy, telefoniczny oraz osobisty,

  • posiada rozbudowaną stronę internetową,

  • posiada szeroką ofertę lekarzy specjalistów oraz terapeutów (lekarze specjaliści medycyny rodzinnej, pediatrii, interniści, reumatolog, neurolog, otorynolaryngolog, urolog, dermatolog-wenerolog, pulmonolog oraz logopeda, fizykoterapeuci i dietetyk),

  • na miejscu prowadzona jest rehabilitacja Pacjentów (zabiegi fizykoterapeutyczne),

  • posiada system informacyjny dostępny zarówno dla wszystkich lekarzy pracujących w przychodni jak również Pacjentów, którzy posiadają dostęp do swoich kartotek elektronicznych,

  • prowadzony jest stały monitoring potrzeb Pacjentów,

  • propagowane są prawa Pacjenta,

  • wszelkie niezbędne informacje dla Pacjentów dostępne są zarówno w przychodni, jak i na stronie internetowej www.lomzynska.com.pl,

  • informacja medyczna jest odpowiednio zabezpieczona i strzeżona,

  • drukowane są pozytywne publikacje w lokalnej prasie na temat naszej przychodni,

  • jednostka prowadzi systematyczne badania z zakresu satysfakcji Pacjenta (wyniki tych badań są na bieżąco wdrażane w celu podnoszenia jakości obsługi Pacjenta).

Podsumowując przyjazne przychodnie to te, które rejestrują wizyty zdalnie na umówione godziny, zapewniają komfortowe poczekalnie, prowadzą kompleksowe badania diagnostyczne przy użyciu nowoczesnego sprzętu, zapewniają Pacjentom pełną informację, mają dogodne godziny przyjęć, a czas trwania porady zapewnia swobodną komunikację Pacjenta z lekarzem.